Classic Trainers je tým lidí, jejichž společnou láskou je provozování historických letounů a jejich údržba v letuschopném stavu. Všichni naši členové jsou dobrovolníci a naše aktivity jsou nevýdělečné.

Chtěli bychom stále připomínat dobu, která voněla benzínem a spáleným olejem, ve které odvážné ženy a odvážní muži podnikali báječné cesty na létajících strojích a posouvali tak lidské poznání vpřed.

Dnešní generace si také potřebuje připomínat hrdinství československých pilotů, našich dědů a pradědů, kteří položili životy za naši svobodu na různých bojištích druhé světové války.

 Jiří Horák

IMAGE:
Jiří začal létat v 15 letech na větroních, od té doby má na kontě několik pětisetkilometrových přeletů a létání na větroni je jeho láska, na níž nemá čas. Jirkova žena Olga je aktivní plachtařka a pilotka motorových letadel.

Motorová letadla začal létat v roce 1992 a od té doby nalétal více než 13.000 hodin na více než 35 typech větroňů a letounů. Profesionální dráhu zahájil jako palubní inženýr na Boeingu 727. Jiří je instruktorem a examinátorem na několika typech letadel včetně Boeingu B 737 a Airbusu A 320. Intenzivně se taktéž věnoval zkušebním letům v rámci provozní obálky na typech B 737 a A 320. Před tím než se stal pilotem, pracoval Jiří jako mechanik a kontrolor na dopravních a malých letadlech. V současné době létá jako kapitán A320 u britské letecké společnosti.

Jiří je zakladatelem sdružení Classic Trainers. Ve volných chvílích se věnuje rodině, létání a instruktorské činnosti na historických letadlech, akrobacii a chodu Muzea Hangár 3, které sdružení provozuje.

Jiří létal nebo létá mimo Zlínů řady 26, 142, L-40 a různých typů Cessen také několik typů historických letadel jako Boeing Stearman, DH 82 Tiger Moth, Fairchild 24, Stinson AT 19, Pilatus P-2, Harvard MkII, Spitfire a Hawker Hurricane.

Radim Vojta

IMAGE:
Narozen v Praze roku 1977. Po absolvování SPŠE Fr.Křižíka pokračoval studiem Fakulty Dopravní ČVUT, obor Management a ekonomika letecké dopravy. Dětskou lásku k letadlům a modelaření proměnil ve stopách rodinné tradice (praděda a děda byli vojenští letci mezi lety 1928 a 1953) ve skutečné létání, když roku 1994 zahájil plachtařský výcvik v Aeroklubu Kladno, v jehož řadách létal dalších šestnáct let. Roku 2000 zahájil dráhu profesionálního pilota, v průběhu let létal u několika společností na pěti typech turbovrtulových a proudových letadel, nejvíce na B737. Dále se však aktivně věnoval leteckému sportu, zejména akrobacii, a v posledních letech historickým letadlům. Kromě Zlínů řady 26 létá v současnosti jako display pilot Boeing Stearman, Harvard Mk.IIa (AT-6C), Stinson AT-19 Reliant, Pilatus P2-05 a Spitfire, v minulosti i Jak-3 a 9. Má celkový nálet přes 11 000h, z toho 1800h na pístových letadlech. Ve spolku Classic Trainers zastává roli vedoucího pilota.

Adolf Valášek

IMAGE:
 

Stephen Stead

IMAGE:
 

Marek Cimprich

IMAGE:
 

Olga Benešová

IMAGE:
 

Jana Soukupová

IMAGE:

 

Létání se začala věnovat až ve svých 27 letech. Je odchovancem LŠ Štefana Koprdy v Líních. Po začátcích na Cessnách a Zlínech 43, se rozhodla splnit si sny o létání na letadlech s ostruhovým podvozkem.

V současnosti létá především Antonov AN-2, Zlíny řady 26, AT6 Harvard a Lockheed 10A Electra. Mimo létání s historickými letadly v Plzni a na Točné, se věnuje také vysazování parašutistů v aeroklubu Hořovice.

Má slabost pro dvouplošníky a cokoliv s hvězdicovým motorem. Jejím snem je zalétat si Gloster Gladiator, Hurricane a Lancaster.

Dušan Skála

IMAGE:

 

Michal Tvrzník

IMAGE:
 

Jan Honzek

IMAGE:
 

Michal Krechowski

IMAGE:
Michal je profesí programátor. Stroje a technika Michala učarovaly odmalička, ovšem první cesta letadlem TU-134A v 11 letech otevřela svět letadel která ho zcela pohltila.

Vše začlo stavbou plastikových modelů, od 15 let dochází do Stanice Mladých Techniků v Plzni, účastní se soutěží a později se stává na několik let i vedoucím celého modelářského kroužku. Přidává se i fotografické nadšení, které realizuje při návštěvách leteckých dnů v čechách i v zahraničí. Počátkem roku 2000 nastává boom leteckých simulátorů pro které Michal programuje 3D scenérie českých letišť.

Od roku 2005 spolupracuje na letišti v Plzni Líních s Czech Jet Teamem jako správce webu a fotograf, stejně tak o rok později i pro leteckou školu Štefana Koprdy. Příletem historického letounu Stearman do Líní v roce 2010 se postupně realizuje projekt Classic Trainers, kterého je Michal spoluzakladatelem. V Classic Trainers se stará o web a sociální sítě, propagaci spolku, fotodokumentaci a výstavě o historii plzeňského létání v prostorách Hangáru 3. Nejoblíbenějšímu letounu - Spitfire, se věnuje v rámci tvorby věrných rekonstrukcí z dobových fotografií do reálných předloh pro plastikové modeláře.

Martin Suchý

 

Milan Šindler

 

Miroslav Tomana

 

Miroslav Lanči

 

František Horák

IMAGE: