Prototyp letounu Stinson Reliant byl zalétán v červenci 1942. USAAF potřebovalo Stinson na výcvik navigátorů a tak na základě testů objednalo sérii letounů, které pojmenovalo Reliant. Ironií osudu se ukázalo, že potřeba těchto letounů nebyla tak velká a takřka všechny Relianty (AT 19) byly dodány do Velké Británie. Některé kusy zůstaly v USA, ale většina se dostala do UK a nebo sloužila u Fleet Air Arm.
Stinson AT 19, byl vyráběn ve 4 verzích. Reliant Mk. I byl pětimístný a sloužil k přepravě personálu, Mk. II byl vybaven radionavigačním zařízením a sloužil na výcvik navigátorů, Mk. III sloužil pro pozorovací lety a letecké snímkování, konečně Mk. IV byl používán na přepravu nákladu. Verze MK II a II nebyly nasazeny ve válce, ale sloužily k výcviku britského leteckého personálu v navigaci, komunikaci a leteckém snímkování.
500 kusů AT 19 bylo v rámci programu Land and lease předáno Velké Británii. Velmi odolné Relianty sloužily britům velmi dobře a jejich využití bylo relativně nízké. Více jak 350 kusů různých verzí bylo po válce vráceno zpět do USA. Během června 1946 bylo všech 350 letounů AT 19 prodáno. Letouny byly prodávány podle stavu od 1500 do 2500 USD. Je potřeba říci, že všechny musely být přestavěny zpět do standardu civilní verze V 77. Práce byly provedeny ve výrobním závodu Stinsonu ve Wayne v Michiganu. Velké množství zcivilněných AT 19 opustilo brány výrobního závodu ve stavu nových letounů.
Stinson AT19 s původní britskou registrací FK817, vyrobený na konci roku 1942 s výrobním číslem 004 je druhým nejstarším existujícím kusem z této série a nejstarším létajícím kusem na světě, který nebyl přestavěn na civilní verzi a zůstal dodnes v původním provedení bez jakýchkoliv úprav, včetně interiéru. První let uskutečnil 8. ledna 1943 z firemního letiště firma Stinson-Vultee ve Wayne, stát Michigan. Následně létal u školní letky z letiště Love-Field nedaleko Dallasu, stát Texas a svou válečnou kariéru završil v letech 1944 - 1945 u 752. průzkumné squadrony, kde uskutečnil mnoho fotografických a cvičných letů z ostrova Trinidad po oblastech Jižní Ameriky.
Po ukončení 2. světové války byl za 1500.-USD prodán do soukromých rukou a létal v Texasu do roku 1965. Po třicetileté odstávce, způsobené poškozením motoru, byl v roce 1995 restaurován a poté létal z letiště St.Paul v Minnesotě.
V roce 2016 jej zakoupil nový český majitel. Z Minnesoty byl kontejnerem dopraven do Bremerhavenu v Německu, odtud autem do Itzenhoe nedaleko Hamburgu. 16. června 2016, po smontování a záletu, již vlastními silami po 3 hodinách a 20 minutách letu přiletěl do svého nového domova a mezi své létajíci sbírkové kolegy, do Hangáru 3 Classic Trainers na letišti Plzeň–Líně.
Technické údaje: Osádka: 1+2
Rozpětí: 12.68 m
Délka: 8.51 m
Výška: 2.59 m
Nosná plocha: 23.84 m²
Hmotnost prázdného letounu: 1,384 kg
Vzletová hmotnost: 2,093 kg
Maximální rychlost: 285 km/h
Dostup: 6,400 m
Dolet: 1 369 km
Pohonná jednotka: 1 × Lycoming R 680-13, 300 hp