Letoun byl vyroben v roce 1943 jako AT-6C-15-NT Texan v Dallasu, přidělený USAAF s číslem 42-44038. V následujících letech sloužil k výcviku nových pilotů USAAF v Texasu.
1.května 1950 byl převzat zpět výrobcem, který jej upravil do standardu AT-6D a v roce 1953 jej prodal do Jihoafrické Republiky. Dalších několik let je zatím obestřeno tajemstvím, není jasné, zda byl uskladněn, či sloužil k výcviku. Další jasné známky o osudu Harvardu jsou z letové dokumentace SAAF až z konce sedmdesátých let, od kdy létal v SAAF s trupovým označením „7696”. V průběhu osmdesátých let byl u SAAF vybaven na tehdejší dobu velmi moderní avionikou od firmy Becker a sloužil mimo jiné k výcviku létání podle přístrojů. Vybavení umožňovalo lety podle IFR za všech povětrnostních podmínek. V SAAF bez přestávky až do poloviny devadesátých let, kdy byl vyřazen a prodán civilnímu zájemci v USA.
Po vyřazení od Jihoafrického letectva zůstal složen v transportní bedně a následných deset let byl uskladněn v USA. Poté jej zakoupila dvojice vlastníků z jihozápadu USA, nechala jej složit a uvést do provozu při zachování maxima původních dílů. Harvard zůstal ve zcela původní podobě, ve které ukončil v roce 1995 službu u SAAF, včetně poměrně zašlého laku, díky čemuž vyhrál v Oshkoshi v roce 2009 cenu za nejvíce původní AT-6/SNJ/Harvard.
Z důvodu ztráty zdravotní kvalifikace jednoho z vlastníků byl nabídnut k prodeji. V průběhu zimy 2011 byl odkoupen skupinou nadšenců z ČR. Původní vlastník jej přeletěl po trati Montrose (stát Collorado) – Rockford (stát Illinois), kde byl rozebrán do kontejneru, převezen po zemi do kanadského Montréalu, naložen na loď, poté přeplul do Hamburku a následně byl převezen po silnici do Hungriger Wolfu. Zde byl opětovně smontován, zalétnut, a pak přelétnut přes celé Německo do svého nového domova v Plzni Líních.
Na tomto typu letounu bylo vycvičeno tisíce spojeneckých letců, mezi nimi i stovky Čechoslováků, kteří pak sloužili v řadách Britského královského letectva RAF. AT6C Harvard Mk-IIa, který je součástí sbírky muzea Classic Trainers z.s. Hangár 3 v Plzni Líních, byl v červenci 2017 přestříkán do podoby stroje FX352 „11”, který sloužil u 2. cvičné squadrony 17. SFTS ve Spitalgate, a připomíná tak méně známou, ale důležitou kapitolu československého vojenského letectva u výcvikových jednotek v RAF.
Technické údaje:
Osádka: 2
Rozpětí: 12,81 m
Délka: 8,84 m
Výška: 3,57 m
Nosná plocha: 23,6 m²
Hmotnost prázdného letounu: 1886 kg
Vzletová hmotnost: 2548 kg
Maximální rychlost: 335 km/h
Dostup: 7400 m
Dolet: 1175 km
Pohonná jednotka: 1 × Vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec Pratt & Whitney R-1340-AN-1 Wasp Výkon motoru: 600 hp (447 kW)
Galerie